Thema's
- Instroom
De retail non-food omvat alle winkels in de mode-, schoenen-, sport-, wonen-, parfumerie-, juweliers- en tuinbranche. De non-food retail levert (duurzame) consumentengoederen (zowel nieuw als tweedehands) direct aan consumenten. Deze goederen zijn niet door de eigen onderneming gemaakt. De verkoop in de retail non-food vindt plaats via: fysieke winkels, online webwinkels en multichannel (fysieke winkels met ook een online verkoop). Er is een grote diversiteit aan online en offline winkels, variërend van grote ketens (grootwinkelbedrijf) tot aan kleine plaatselijke winkels (mkb).
De branche zet in op duurzame inzetbaarheid, persoonlijke ontwikkeling en LLO is een belangrijk thema. Binnen de branche wordt gewerkt met KCH-loopbaanpaden. In samenwerking met branches en bedrijven ontwikkelt en onderhoudt KCH beroepscompetenties voor de retail. Via de loopbaanpaden krijgen medewerkers inzicht in hun eigen skills en de skills die nodig zijn voor andere beroepen in de handel.
openstaande vacatures in 2022
met uitbreiding van carrièrepaden
Voor werkenden in de branche zijn e-learnings over e-commerce beschikbaar zodat kennis en vaardigheden up to date blijven. De e-learnings zijn kort (circa 20 minuten op mbo4-niveau) en praktisch. Daarnaast zijn ook enkele e-learnings op hbo-niveau beschikbaar. Deze duren 45 minuten. Na iedere les kan een eigen plan van aanpak worden gemaakt. E-Academy